Sider

søndag 29. november 2009

Utfordring 3 x 3

Bloggen snubletråd har sendt meg en interiørutfordring. Her er noen avsløringer om Huset på Planen:

Tre interiøravsløringer:

1. Jeg er ikke særlig glad i blonder eller bare hvite møbler. White is the new pine. *legger hodet på hoggestabben i Blogglandia*

2. Jeg trodde bestikket designet av Arne Jacobsen var gratis flybestikk første gang jeg så det hos kjæresten min - han som idag er mannen min. Trøsten er at det er femten år siden nå.

3. Jeg liker ubehandlet trepanel og synes furu har fått ufortjent masse kjeft de siste årene. På tross av dette bor jeg i et hus kun med malte flater på veggene - og trives med det.

Tre interiørkjøp du angrer på du ikke gjorde:

1. Seks Y-stoler og et spisebord designet av Børge Mogensen til salgs på Finn for en stund siden til svimlende lav sum.

2. Jeg angrer på at jeg ikke var langt grådigere da en utrolig flott designbutikk i nærheten av oss hadde konkurssalg for omtrent et år siden. Jeg skulle rasket med meg mye mer enn jeg gjorde. Det var masse fint der, blant annet en del Montanahyller og nydelige tepper og pledd fra Missoni, PK22-stoler og sofaer fra Vitra.

3. Masse stasj fra Iittala, både Kivi lyslykter og Mariskåler, i en annen butikk som hadde opphørssalg.

Tre interiørjaktobjekter:

1. Børge Mogensens tremmesofa.

2. Jeg ønsker meg enda et av Hans Bøllings bakkebord som er avbildet under, men mannen min og jeg er fremdeles ikke helt enige om vi trenger det.

3. Den spanske stol designet av Børge Mogensen.



Bildet er tatt av Huset på Planen, og motivet er stua i hytta vår ved sjøen.

Da sender jeg utfordringen videre til disse bloggene:

Moderne Retro

Avdelingen

Tanketanken

4 kommentarer:

Marta - livet på landet sa...

Så mange innlegg du har fått lagt ut de siste dagene!
Gøy å lese og mange fine bilder:)

Morsomt med bestikket! (Og jeg kunne helt klart gjort slike ting selv:))

Ser du har samme adventsstake som oss!
Jeg har lett fortvilt etter vår i dag, men uten å lykkes.
Når jeg ser bildene dine innser jeg at jeg i morgen må lete helt til den dukker opp....
Så får det heller ta hele natta!:)

Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld!

Elisabeth sa...

Jeg tar utfordringen, men må tygge litt. Ett av svarene mine kommer imidlertid til å bli identisk med ditt. Jeg tror du vet hvilket :)

Huset på Planen sa...

Hehe, jepp! Det var jo du som førte meg dit.

christin sa...

digger den "hvite innrømmelsen" din, haha..