Sider

søndag 21. mars 2010

Søndagsbetraktninger

Nå er vi hjemme etter en fin helg på hytta.

Er det ikke rart? Hver gang den etterlengtede våren begynner å avgi dufter og stemninger rømmer vi til fjells. Jeg har skikkelig vårstemning om dagen, og den ble ikke mindre da jeg spylte ute og plantet blomster i krukkene mine på torsdag, hvilket resulterte i Årets første uteinnlegg. Da jeg kom fra jobb på fredag lekte ungene ute, i bare genseren. Og jeg kom plutselig på hvordan den følelsen var. Følelsen av å kle av seg for første gang om våren, følelsen av å gå i joggesko for første gang, av å kjenne vinden ruske litt i håret. Sånn var det på fredag, og jeg kunne se at ungene nøt det.

Og da er det vi bestemmer oss for å reise til fjells, til snø og ski. Merkelige greier, igrunn.

Det var deilig å komme tilbake til bare veier, vårblomster i trappa og en nyinnkjøpt blomsterbukett inne. Jeg kom nemlig over nydelige ranunkler på fredag, og plasserte de i den nye Wiik & Walsøe-vasen min.





Egne bilder tatt på fredag.


Kanskje noen har lyst til å bli med på spørreundersøkelsen min? Man kan vinne produkter fra Quaker for rundt 450 kroner. Trykk HER for å komme direkte til undersøkelsen.

11 kommentarer:

Ms BOB sa...

Ååååå, for noen nyydelige ranunkler. Jeg er så utrolig glad i disse blomstene.
Og denne vårfølelsen du beskriver, den kjenner jeg godt, det er så deilig nå å kunne la støvlettene stå igjen i gangen, og ha lette småsko på foten. Ha en finfin søndag videre.

Hvite tulipaner sa...

Nydelige ranunkler!
Det er ikke så mye som minner om vår i Trondheim synes jeg,det snør og snør!*leeei*

Ja,jeg skulle ønske alle vant,men bedre lykke neste gang da:)
Tok den lille undersøkelsen din i sted forresten,artig med en slik konkurranse!
Ha en forsatt fin kveld!

Anonym sa...

Sånn er vi Nordmenn :-) Jeg kjenner igjen storyen din og følelsen fra da jeg var barn. I vår familie har vi sluttet med fjell-påske. Vi bor litt i høyden, nært marka og skiløypene, så vi nyter tidlig vår ved kysten på den lille hytta vår. I påsken skal vi grille ved naustet, fridykke og fiske :-)

Marta - livet på landet sa...

Tusen hjertelig takk for så hyggelig kommentar inne hos meg! Ble skikkelig glad:) Jeg har jo uendelig mye å lære om fotografering enda, men med nytt utstyr og litt nye kunnskaper så er det jo så gøy!!! Og i mai skal jeg på fotokurs! Det gleder jeg meg skikkelig til!:)

Nydelige blomsterbilder hos deg i dag! Jeg er blitt så glad i ranunkler! Må innrømme at jeg ikke engang visste om disse blomstene før de begynte å dukke opp på forskjellige blogger:) Påvirkelig jeg, ja:)
Bare så synd at blomsterbutikkene her ikke er noe særlig å skrøyte over... Til dåpen kjøpte jeg noen greiner til 25 kr. stk!!! Og de stod i 1 døgn!! På fredag var jeg i byen og innom mestergrønn. Kjøpte en stor bukett, og prisen pr. grein ble ikke 1/4 en gang! Nå er det søndag og de er fortsatt like fine!!!
Savner å ha mestergrønn to minutter unna ja:)

Håper dere hadde ei fin helg på hytta!
Og ja - det er deilig når vårfølelsen endelig begynner å komme!:)

Flittiglise Norway sa...

ååå så flotte:) Ha en flott kveld:)

Åpent^hus sa...

herlig vårfølelse her også. er det ikke deilig?? vi har også vært på tur i helga.
ranukler er herlige. og Alvevasen kunne jeg veldig godt tenke meg, jeg også.
fin uke til deg!

Anonym sa...

Takk for koselig kommentar inne hos meg.

Ja, er ikke våren en hærlig tid? Her er det ikke mye som tyder om at det er første vårmnd. masse snø har vi. Husker også da jeg var barn, det å kle på seg de lette joggeskoene....en hærlig følelse.

Ha en fin ukestart.
Hilsen fra agathe si sie

Bird sa...

Så hyggelig at du likte bildene mine! Kanskje jeg likevel skal henge de opp..:)
Lenge siden jeg har kjikka innom her, men her var det jo masse nye, fine innlegg!
Tror nesten jeg legger meg til som følger jeg;)

FlorasFrue sa...

Ranukler er så fint!! Jeg tittet på noen på lørdag, men akkurat da hadde jeg huset fult av tulipaner, så jeg motsto fristelsen - men snart er de i hus her også :)

Vi har alltid store diskusjoner om påsken, for jeg vil på fjellet og min mann er vant til å nyte våren og sjøen - og han vinner hvert år :) Kjenner at jeg er ferdig med snø og kulde for i år, nå vil jeg jobbe i hagen :)

Ha en fin dag

ABE sa...

Jeg kjenner meg såmgodt igjen i tankerekken din! Herlige blomster i tillegg.

Marianne sa...

Elsker ranunkler - nå ble jeg inspirert til å fylle opp den vakreste vasen med de vakreste blomstene. Ha en fin kveld!