Sider

søndag 7. juni 2009

Vis meg din kaffekopp

Via Aase fant jeg denne lille utfordringen hos Fée i går kveld.

Jeg har hatt flere lidenskapelige og trofaste forhold til ulike kopper opp gjennom årene. Særlig da vi studerte var koppen en viktig del av min lesehverdag.

Da jeg skulle finne Koppen i dag, klarte jeg ikke nøye meg med kun én. Den ene blå og hvit-stripete fikk jeg av en venninne for nesten 17 år siden. Jeg har to stykker, og de brukes masse. Selv om resten av serviset vårt er hvitt og jeg stort sett har kvittet meg med ting som ikke hører til serviset, har dette koppeparet overlevd.

Den andre koppen er Origo fra Iittala. Den er også i sin tid anskaffet i par, men jeg har kun denne enslige igjen. Den skal få være med på hytta og bli min kopp der.

3 kommentarer:

Aase sa...

Så koselige kopper. Den blå og hvitstripede hører jo virkelig til ved sjøen en blank sommerdag.

Ciara sa...

Origo er et eksempel på design som ikke umiddelbart tiltalte meg, men som jeg har blitt mer og mer glad i etterhvert. Som AJ-lamper!

M sa...

),O
lö,)
l),
l

Koselig med affeksjonsverdi....striper er jo klassiske, det er værre med affeksjonsverdi ting som ikke er så pene....
;D
Håper du titter innom meg også, klem fra M!