Sider

lørdag 6. juni 2009

Suppebolle med tomatsuppe

Mannen min har laget suppeboller i ettermiddag, etter oppskriften som stod i A-magasinet i går. Planen er at vi skal ta de med oss på tur i morgen, som et alternativ til grillede pølser. Jeg laget tomatsuppe fra bunnen, og den tar vi med oss på termos.

Vi prøvesmakte litt til kveldsmat og det smakte nydelig. Suppebollene er mektige og med kremet tomatsuppe ble det et skikkelig måltid. Ved siden av hadde vi pesto av soltørkede tomater, også hjemmelaget.

Her står suppebollene til heving.



Nystekte suppeboller.



Klart til servering. Tomatpesto lager jeg av soltørkede tomater i olje, hvitløk, rikelig med parmesan, frisk basilikum og litt pinjekjerner. Kjøres i kjøkkenmaskinen en god stund, så den blir glatt og fin. Nydelig som tilbehør til middagen, eller rett og slett bare på brødskivene.



Alle foto: Privat

5 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Nå ble jeg sulten. Dette såg veldig godt ut.
Om du vil, så er det sikkert flere enn meg som har lyst på oppskriftene - også på tomatsuppen. :)

Og tomatpesto er nydelig. Jeg har bare smakt ferdigkjøpt, men kan tenke meg at hjemmelaget smaker ti ganger bedre. Det må jeg lage en dag.

Huset på Planen sa...

Jeg skal skrive oppskriftene ned i morgen, bare hyggelig at du spurte. Tomatsuppen er superenkel og jeg lager den ofte. Ikke mer Toro her i huset.

Aase sa...

Det så utrolig godt ut.

Moderne Retro sa...

En svipp innom noen blogger, og så har jeg snart middagsmenyen for neste uke klar. Slett ikke dårlig.

(Takk for kommentaren om mitt fravær inne hos meg. Har savnet å få følge bloggen din også.).

:)

Maria sa...

Hei :) Dette var en ny og morsom vri! Jeg har sett etter oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe, så gleder meg til du legger ut din :)

Har du forresten sådd basilikumen i vinduet selv? Den er kjempeflott!

Ønsker dere en fin tur i dag, med tomatsuppe og suppeboller :)