Sider

mandag 8. juni 2009

Kaffe kaffe kaffe!

Espressomaskinen vår ble anskaffet for ti år siden, før slike ting var blitt en selvskreven del av den ordinære utstyrsparken på de fleste kjøkken. Vi hadde nettopp blitt ferdig med huset, og kunne ikke motstå et tilbud vi kom over i Oslo. Og dro den med oss over halve Norge.

Jeg lager god kaffe i helgene og de dagene jeg har fri, men ellers i løpet av uka blir det stort sett den litt mer lettvinte varianten via en Moccamaster.

Francis Francis skårer visstnok ikke lenger så bra på tester hvor funksjonalitet testes, men jeg synes det blir god kaffe, og har ingen planer om å skifte den ut med det første. Imidlertid har jeg nøyet meg med en Bialettikanne på hytta.

Det beste jeg får er Kaffebrenneriets espresso, og den hamstrer jeg når jeg er i Oslo. Ellers har jeg funnet ut at Illys espresso også er veldig god. Det hjelper lite å ha en skikkelig maskin hvis ikke espressoen er riktig brent og malt, så jeg sørger også alltid for å ha god kaffe i hus.

1 kommentar:

Moderne Retro sa...

Husker denne maskinen var veldig populær på den tiden dere anskaffet deres. Den er lekker.

(Stemmer, vi har skrivebord fra Montana, dvs. Montery:
http://www.montana.dk/da/Products/Product-Overview/Monterey/ ).