Sider

søndag 3. mai 2009

Siste helg på hytta

Helgen ble tilbragt på hytta som vi har på fjellet. Vi overtok den i november 2007 og brukte stort sett hele vinteren 2008 til å bære vann fra bekken og ved fra boden, samt måke oss vei ned til utedoen. Som ikke var noen vanlig, søt utedo med engler på veggene og Norsk Ukeblad fra 1984. Her var det knust vindu, bakelittsete med konstant rim og snø oppetter veggene. Det var på ingen måte fristende å sitte og lese ukeblader på do.

Vi besluttet å foreta en stor oppgradering, og etter runder med tegning, søknader til kommunen og diskusjoner med byggmester, var vi klar til å rive og bygge i august 2008. I slutten av januar 2009 startet hyttesesongen vår i nærmest ny hytte. Den ble i løpet av høsten 2008 betydelig oppgradert og utvidet, vi har fått strøm og innlagt vann og avløp. Vi liker å ha besøk, så her er det mange sengeplasser. Det er vannklosett, badstue, stort allrom og hems til guttene.

Vi har forsøkt å møblere hytta med bakgrunn i tre retninger. Ideen er at det enkle og tidløse skal fremstå som det viktigste uttrykket. Dernest har jeg bevisst brukt naturlige elementer som saueskinn, gevir, lin, ull og ubehandlet tre. I tillegg har jeg lekt meg med kontraster til dette, som gammelt steingods fra Egersunds Fayansefabrikk i tallerkenhyllen, glasskarafler som er kjøpt på bruktbutikk og tekstiler fra Missoni , som jeg har kjøpt på opphørssalg og Mulberry som jeg har arvet.


2 kommentarer:

Moderne Retro sa...

For en lekker fjellhytte. Dere har lykkes med innredningen av den.

Huset på Planen sa...

Takk, jeg kommer tilbake med flere innlegg. Jeg tok mange bilder i helgen. :)