Sider

fredag 1. mai 2009

Om Huset på Planen

Huset på Planen handler først og fremst om huset på Planen, men også vi som bor her. Det vil si mannen min, våre tre gutter, to hunder og meg selv.

Jeg er i tredveårene og jobber i det daglige med helt andre ting enn interiør. Huset vårt er et tidligere potteri, som de siste 150 år er bygget ut i alle retninger. I dag fremstår det som en funksjonell bolig, etter totalrenovering i 1999 i samarbeid med regionantikvaren. Interiøret bærer preg av at både mannen min og jeg har sans for dansk design og enkle møbler. Vi har samlet mye og kjøpt en del brukt. I tillegg skriver jeg om hyttene våre, som begge er tatt i bruk i 2009. Jeg har blant annet ordnet innleggene etter tema, som ulike soner i hus og hytter og under de ulike stedene våre.

Siden jeg er glad i å lage mat og ser på ferdigmat som djevelens verk, skriver jeg litt om det også. Det siste året har jeg hatt som mål å lage mer og mer mat fra bunnen og servere mindre halvfabrikata. Det har jeg lykkes med, og jeg har skrevet litt om veien fra Toro til hjemmelaget mat under etiketten "Prosjekt hjemmelaget mat". Der legger jeg også ut en del enkle oppskrifter. Jeg har også en ren mat og drikke-etikett.

Mange av bildene har jeg tatt selv. Vennligst ikke bruk disse uten tillatelse. Jeg bruker også enkelte bilder fra nettet, da ofte rene produktbilder. Så langt det lar seg gjøre oppgir jeg alltid kilder.

Velkommen inn i Huset på Planen. Jeg håper du trives, og jeg setter veldig pris på kommentarer. Dersom du har lyst til å sende en epost, kan dette gjøres på adresse husetpaaplanen@epost.no.



Foto: Huset på Planen

Ingen kommentarer: