Sider

lørdag 9. januar 2010

Skøyter og sjokolade

Det er ikke ofte det er skøyteis på denne kanten av landet, men nå ligger den tykt på vann og tjern.

Vi benyttet derfor sjansen i dag og har gått i mange timer. Da var det godt å ha med det som har blitt hetende luksussjokolade i denne familien, nemlig drikkesjokolade laget av 100 % sjokolade, brunt sukker, litt vaniljefrø fra vaniljestang og helmelk. Samt en liten skvett fløte dersom det er skikkelig kaldt. For å virkelig få varmen og siden det er upraktisk med kakao med krem når man er på tur og drikker fra termos.





Chilisjokolade smaker også nydelig. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om chilisjokolade og her finner dere også oppskrift.


Det bedrives utagerende kalkunkokkelering for tiden. Jeg har et lite prosjekt på gang, og de som er interessert kan lese rapporter snart.

4 kommentarer:

Feminista sa...

Jeg elsker å gå på skøyter, men her hos oss er det rett og slett for kaldt nå. Jeg fikk en slik fin Bodum termokopp i lilla til jul, forresten. Den er både pen og praktisk. :)

salige lavendel sa...

Takk for tipset om brunt sukker i varm sjokolade, det har jeg ikke prøvd før. Jeg kan ellers anbefale chili som en ekstra ingrediens. Det er utrolig godt!

Huset på Planen sa...

Ja, chili smaker nydelig i varm sjokolade! Jeg har skrevet et innlegg om det tidligere, jeg skal jammen lenke til det. Takk for påminnelsen!

Kathrine H sa...

Det både ser og høres herlig ut! Vi her i huset har faktisk ikke drukket varm sjokolade siden 2008. Men nå ble jeg inspirert - det er jo så koselig nå som det er vinter. :o)