Sider

mandag 21. desember 2009

Smijern og Twitter

Twitter bragte meg idag inn i bloggen MadeinNorway, en flott blogg om norsk design, interiør og arkitetur.

Der stod det et innlegg om Tveits Smie i Gudbrandsdalen.

Da vi for akkurat et år siden var i sluttspurten med renoveringen av hytta på fjellet, var jeg opptatt av at vi skulle få til en god miks av tradisjonelt og moderne, av hyttekoselig og stramt. Jeg brukte også langt tid på å løse lampeproblematikken, både i butikker og på verdensveven. Jeg ønsket meg en fin lampe over spisebordet og en smijernslysekrone over stuebordet. Det endte med at vi fikk en avlagt Ph-lampe fra mine svigerforeldre til å ha over spiseseksjonen, hvilket jeg ble veldig fornøyd med. Men det ble ingen smijernslysekrone.

Imidlertid liker jeg godt det tradisjonelle smijernsutseende, og kunne gjerne ønsket meg en værhane. Ettersom det langt fra er noe vi trenger, havner den nok ganske langt ned på ønskelisten. Men denne, som er avbildet hos MadeinNorway, synes jeg var fin. (Jeg håper det er greit at jeg har lånt et bilde.)



Også var det Twitter. Huset på Planen er på Twitter, og jeg forsøker å kvitre noen innlegg innimellom. Er det noen av leserne mine som er på Twitter, så er det bare å henge seg på.

Det er tre dager igjen til den store dagen. Jeg har tatt juleferie og har såvidt jeg vet, kontroll over det kontrollerbare. Det viktigste nå er å huske å legge pinnekjøttet i vann på lille julaften.

Som jeg leste på den fine bloggen Floras Frue her om dagen: Pust med magen!

1 kommentar:

Bjørg sa...

Jeg kjøpte værhanen da tv-antenna ble fjernet fra taket. Det ble et vellykket bytte utpå mønet synes jeg.