Sider

tirsdag 22. desember 2009

Litt til fuglene

Vi laget litt julegodterier til fuglene i går.

Dette trenger du:
En pakke matfett
En pakke delfiafett
Solsikkefrø
Eventuelle andre fuglegodsaker
Plastkrus
Hyssing

Jeg brukte litt tranebær jeg hadde liggende og noen andre nøtterester.

Varm fettet i en gryte og ha i så mye frø at det blir en grøt. Hell i krusene og plasser hyssingen i midten. Sett kaldt. Her er det vinter om dagen, så godtet stivnet ute. Nå henger en porsjon i treet utenfor, og noen skal pakkes inn og bli til besteforeldregaver fra ungene. Håper de ikke har tid til å lese her.

Ideen fikk jeg fra et interiørmagasin for en tid siden, jeg tror det var Elle Interiør.







3 kommentarer:

ABE sa...

For en kjekk ting å gjøre samt å gi bort.

purple area sa...

Så fint, och bra för småfåglarna också.

God Jul!

FlorasFrue sa...

Du legger inn så mange gode tips og innlegg!! Jeg leser de og koser meg men rekker ikke å legge igjen en koselig kommentar før du har en ny flott idè :)
Disse skålene med fuglemat er jo så fine å se på og sikkert en stor glede for fuglene. Og så har jeg blitt fristet av den karamellsausen din, hi, hi - den må prøves!
Ønsker deg en riktig god jul!!
Klem fra Kjersti