Sider

onsdag 11. november 2009

Restauranten Dyre Vaa

Alle medlemmene av Huset på Planen liker å spise ute. På restauranten Dyre Vaa på Grünerløkka har vi aldri vært, men jeg kan gjerne avlegge stedet en visitt neste gang jeg er i hovedstaden.

Ikke bare på grunn av angivelig god mat og drikke, men også fordi jeg er nysgjerrig på interiøret som på bilder ser veldig flott ut.

Fotografiene på veggen er tatt av Knut Bry og treverket i bordene og bardisken kommer fra et cruiseskip.

Journalistene i Dagens Næringsliv synes iallefall stedet var verdt et besøk.







Bildene er fra verdensveven.

Er det noen av dere som har vært der og kan anbefale det?

4 kommentarer:

christin sa...

Hei du! Triste nyheter når det gjelder denne restauranten. Den er dessverre lukket. Det har dukket opp en ny der i stedet, som heter Babord om jeg husker rett. Den nye restauranten har definitivt ikke et like stilfullt interiør. Jeg anbefaler uansett naboen Delikatessen som har fantastisk tapas! Og ikke minst tidenes sjokoladefondant :)

Huset på Planen sa...

Ojsann, det var triste nyheter om en restaurant som utvilsomt så lekker ut - både på matfronten og interiørfronten.

Vel vel, dermed avslørte jeg også min uvitenhet om Oslo. Jeg surfer jo i vei på nettet, og ser ikke alltid når artiklene er skrevet. Forresten så jeg i går (etter at jeg hadde skrevet innlegget) at også Bonytt anbefalte restauranten i sin nestsiste utgave.

Takk for anbefaling - Delicatessen skal på ønskelisten istedet - jeg elsker tapas.

Carina sa...

Babord som ligger der Dyre Vaa lå, har utsøkt sjømat og fantastisk service. De serverer små porsjoner til en rimlig penge så man får smakt på mye hver gang. Og maten er bestandig førsteklasses! Går Deslicatessen en høy gang, spør du meg. :-)

Anonym sa...

Restaurant Babord som overtokk lokalene til Dyre Vaa servere topp mat, med forskjellige retter baert på hovesaklig fisk, skalldyr og annen sjømat. Det er noen av de som sto bak / jobbet på Dyre Vaa som driver stedet, med blant annet samme kjøkkensjef, så maten er av samme gode kvalitet.

Interiøret er i grunnen det samme, men bilder og farge på vegger er endret til en mer maritim look. Sjekk ut anmeldelsene i DN og Aftenposten (oslo.puls), med bilder og toppkarakter på mat og stemning.

Dette er et sted som bør prøves.