Sider

fredag 27. november 2009

Apestreker

Med tre gutter, to store hannbikkjer, samt en leken og barnslig mann i hus, begås det ofte apestreker i Huset på Planen. Nå skal ikke dette bli et innlegg om disse, men jeg synes Kay Bojesen-apene passer godt inn blant resten av husets innbyggere.

Her er den ene plassert i Alvar Aalto-vasen. Jeg tester ut kamerastativet mitt, og har foreløpig konkludert med at rådet fra Elisabeth Hudson om å skaffe seg et stativ var verdt å lytte til. Jeg har null og niks kunnskap om dette, men har funnet ut at dersom jeg ikke bruker blitz - som jeg ofte synes gir et veldig flatt og kaldt lys - er det et must med stativ. Jeg klarer rett og slett ikke holde kameraet stille når bildet tas når det er så mørkt at det vanligvis ville valgt blitz i en automatisk innstilling. Nå gjør stativet at kameraet holdes helt stille og dermed blir bildet skarpt.

Bildene er tatt i skumringen, uten blitz, men med stativ.



Ingen kommentarer: