Sider

mandag 7. september 2009

Vipp eller Vola?

Jeg forsøker å friske litt opp på badet uten å foreta de store endringene. Uten å bli for intim kan jeg røpe at vi har dobørste fra Ikea. Sånn som kostet ni kroner i forrige århundre. Som er så gammel at jeg skjemmes. På den tiden guttene mine krabbet rundt på gulvet og synes dobørster var det mest spennende i verden, satt jeg børsten opp på hyllen bak do. Der står den ennå.

Åpenbart moden for utskiftning.

Det store spørsmålet blir om jeg skal ha Vipp eller Vola? Jeg har allerede Vipp pedalbøtte og en del ting fra Vola. (Altså, det kan tenkes at det blir noe helt annet, men det er disse to som står på ønskelisten.)

Hva synes dere?



Foto: Vipp



Foto: Vola



Foto: Huset på Planen

10 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Først må jeg kommentere nytt design på bloggen: Det ble oversiktig og fint.

Og så over til Vola vs Vipp:
Jeg liker begge. På ene badet har vi valgt alt i hvit Vipp, på det andre badet har vi pedalbøtte fra Vipp i stål, men ellers dominerer ting Vola. Planen har hele tiden vært å anskaffe Vola sin vegghengte børste, da vi på andre siden av toalettet skal henge opp ekstra dorullholder (har den liggende, men ikke hengt opp selv om det er år og dag siden vi anskaffet den). Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan den vegghengte toalettbørsten fra Vola står til Vipp sin pedalbøtte i stål - kan være det blir for ulikt. Hvis pedalbøtten og toalettbørsteholderen skal stå ilag, synes jeg det er finest at stålet matcher.

Moderne Retro sa...

Og så må jeg tilføye: Elsker produktbildene fra Vola, spesielt dette her, der de viser toalettet vårt - Flaminia Link. Elsker designet på det.

Huset på Planen sa...

Takk for lange betraktninger, Moderne Retro! Jeg har jo en del andre ting fra Vola, sånn som armatur, toalettrullholder, kroker og håndkleholder. De er av børstet stål. Søppelbøtta er også i stål, så uansett hva jeg velger så vil det ene mismatche det andre. Jeg lurer imidlertid på om det er litt liten plass til Vola der, den må jo henge på veggen. Også er den ca dobbelt så dyr som den fra Vipp, tror jeg.

Anonym sa...

Jeg tror jeg ville ha valgt Vipp. Jeg synes Vola er utrolig stilig, men jeg tror jeg ville ha valgt den bort fordi den må monteres på veggen. Jeg liker nemlig ikke tanken på å lage hull i flisene. Selv om man sikkert ikke kjøper ny toalettbørste med det første hvis man kjøper en såpass dyr som disse er, så har man likevel en angremulighet med Vipp hvis man skulle ha ombestemt seg. Det har man ikke med den fastmonterte Vola'n. Det som imidlertid taler for Vola er at den er litt mer sjelden enn Vipp, hvis man skal bry seg om det da. Men alt i alt heller jeg nok mot Vipp.

Ikea-børstene til 9 kroner er forresten ikke å forakte. Jeg kjøper stadig inn flere eksemplarer av den hvite utgaven til å ha på gjestedoen, slik at jeg kan bytte ut når den ikke lenger ser helt ny ut. :)

Ha en fin kveld og lykek til med valget!

T

Anonym sa...

Kan du også skifte børste på Vola sin dokost? I så fall hadde jeg gått for den, bare for å få ting oppfra gulvet.

Anja-jentå

Anonym sa...

Vola, helt klart. Den er skikkelig lekker

Ciara sa...

Vipp!

Mona sa...

Jeg er tilhenger av å få ting opp fra gulvet, så derfor Vola. På den annen side er jeg skeptisk til å bore hull i fliser... Også tenker jeg på rengjøring: Er selve børsteholderen fullstendig fast i veggen, eller kan den løsnes for skikkelig rengjøring. Avgjørende for meg, i hvert fall.

Fair sa...

Jeg likte begge to, men ville kanskje valgt den fra Vipp, fordi man slipper å bore i fliser. Skulle du mot formodning ønske å bytte den ut en gang i fremtiden, så vil det være enklere med den fra Vipp enn med den fra Vola.
Men, det er veldig greit å få ting opp fra gulvet, og da er jo Vola helt perfekt.
Uansett hva du velger, vil du nok bli fornøyd:)

Huset på Planen sa...

Takk for alle betraktninger. Jeg tror det blir en Vipp-børste, den kan jeg alltids ha på gjestebadet dersom jeg ombestemmer meg.

Også en ny Savon de Marseille - det gjør nok susen! Flere bilder kommer senere. (Jeg har allerede kjøpt noen nye håndklær og satt inn en avlagt orkide.)