Sider

fredag 4. september 2009

Fredagsfølelse i Huset på Planen

Det er fredagsfølelse i Huset på Planen. Jeg har kjøpt blomster, ungene er ute og flyr i det overraskende fine været og jeg nyter igrunn tanken på at vi ikke skal reise vekk denne helgen. Det er første fredag på mange uker hvor vi ikke er på vei til et sted. Ingen pakking, ingen handling, ingen hunder inn i bilen.

Kanskje jeg skal lage biscotti i helgen? Kanskje jeg skal drikke litt vin? Kanskje vi skal gå en fin tur med ungene? Vi skal definitivt kose oss, uansett hva vi finner på.

Ha en fin helg dere også!





Alle bildene er av Huset på Planen og de viser stuen og spisestuen vår. Dette er det eldste rommet i huset. Det eneste vi vet om tidfestingen er at denne delen av huset allerede var bygget da den store bybrannen på midten av attenhundretallet ødela store deler av sentrum. Her er det tømmervegger og originale bjelker i taket. Også ser dere favorittlampen min, da. AJ pendel - innkjøpt i København på midten av syttitallet av svigerforeldrene mine.

5 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Så fine bilder. Jeg fikk skikkelig fredagsfølelse nå. Ønsker deg en herlig helg! :)

Therese Dorthea sa...

Det er veldig deilig med helg når ein ikkje har planar! Eg har heller ingen store planar utanom å nyte helga i fulle drag!

Kos deg masse, og nyt fridagane!

Klem fra Therese Dorthea

Troen og Haapet sa...

Herlig med helg!!!
Bare koooose seg å tenke at den skal vare leeenge;)
Burde egentlig kjeda seg litt i helgene, slik at den ble lengre;)
God helg ønskes!

Anonym sa...

Hei! :) Hvilket spisebord er det dere har? og hvor stort er det? Kunne tenkt meg noe sånt! :)

Huset på Planen sa...

Spisebordet er fra Hilmers Hus, innkjøpt i 1998. Det er 180 cm langt, og har dessverre ingen innleggsplate. Det savner jeg. Jeg lurer på om ikke det tilsvarende bordet leveres med innleggsplate nå.