Sider

onsdag 10. juni 2009

Utfordring

Jeg har fått en utfordring i dag av Moderne Retro, nemlig å svare på ulike spørsmål.

Hva er du opptatt av for tiden? Akkurat denne våren er det hytteprosjektet vårt som tar mesteparten av oppmerksomheten min, enten bevisst eller ubevisst. I tillegg til det som jeg ellers vanligvis er opptatt av - nemlig barna og oppfølgningen av dem.

Hva har du på deg i dag? Yndlings-seven-jeansene mine og en hvit lintunika.

Hva skal du ha til middag? I dag spiste vi ute, og jeg hadde steinbit.

Hva vil du gjerne lære deg? Jeg skulle gjerne lært meg å danse skikkelig. Jeg tror nemlig absolutt evnen er tilstede, jeg mangler bare en mann som ikke pådrar seg akutt kneskade hver gang det spilles dansemusikk.

Hva hører du på akkurat nå? Jeg er ufrivillig lytter til fotball på tv. Dessuten hører jeg tørketrommelen og hundenes tassing rundt i huset.

Hva er ditt favorittvær? Sol og fint vær, såklart! Selvom jeg ikke går av veien for en høststorm dersom jeg kan kose meg inne under ett pledd.

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Å få litt mindre å gjøre.

Hva synes du om damen som tagget deg? Inntrykket mitt er at Moderne Retro er en dame med kontroll på hverdagen, hun er effektiv og strukturert, og ikke minst en dame med sjeldent god smak.

Hvis du kunne få et hus, hvor som helst i verden, ferdig innredet - hvor skulle det vært? Jeg nøyer meg med et lite hus, eventuelt en leilighet - men det må ligge i London.

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Et glass iskaldt champagne.

Hva ville du gjerne bli kvitt? Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag. Og muligens alle hundehår som ikke befinner seg der de er ment å være, nemlig hundene.

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? Til hytta vår på fjellet.

Hvilket språk vil du lære? Tysk. Fordi det er praktisk å kunne.

Hva ser du etter i en venn? Felles verdigrunnlag, humor, en som kan sløse med energi.

Hvem vil du gjerne møte? Tore Renberg, så kan han fortelle meg hvordan det går med Jarle Klepp.

Hva slags musikk liker du? Rolig jazz, pop eller rock. Alt til sin tid. Platesamlingen min domineres nok likevel av det i den rolige enden av skalaen.

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? De tidligere omtalte Seven-jeansene.

Hva er drømmejobben? Jeg trives godt der jeg befinner meg.

Har du noen favorittmodeller? Nei, det kan jeg ikke si at jeg har.

Hvis du hadde hatt 1.000 kroner nå, hva ville du brukt dem på? Friske blomster og en ny kjole. (Klesskapet mitt er totalt ignorert den siste tiden.)

Beskriv stilen din: Jeg liker å tro at den er enkel og tidløs, klassisk og elegant, men sannheten er vel at den er mer brokete enn som så. Mulig den til og med er konservativ.

Hva var det siste motebladet du leste? Det er lenge siden, men jeg tror det var britiske InStyle.

Den siste CDen du kjøpte? Hørespillet "Tordivelen flyr i skumringen".

Hva vil du akkurat nå? Drikke champagnen som jeg skulle få i tidligere spørsmål og deretter reist på hytta.

Og da sendes utfordringen videre til følgende blogger:

Penselstrøket

Det hvite lange huset

Min skravleblogg

Prinsessens andre

8 kommentarer:

CosiFanTutta sa...

Hei du, takk for besøk på bloggen min! Kjekt å bli bedre kjent med deg :o)

Må følge litt med på hytte din, skal snart igang selv. Ting tar tid

Ha en fin, fin kveld

CosiFanTutta sa...

Takk for tipset om Pur Norsk - herlig!

Aase sa...

Så gøy at vi tagger hverandre samtidig. *knis*

Huset på Planen sa...

Ja, ikke sant, Aase? :)

det lange hvite huset sa...

Tagging notert. Jeg skal se på den såsnart jeg får tid og/eller anledning.

Jeg leste først at klesskapet ditt var indignert, hehe.

Moderne Retro sa...

Så kjekt å bli bedre kjent med deg. Fikk bare enda mer lyst til å treffe deg i RL. :)

Huset på Planen sa...

Takk i like måte, Moderne Retro. :)

Ciara sa...

Du får vite mer om Jarle Klepp i september, da kommer den nye romanen Pixley Mapogo. Gleder meg! :)

Ciara