Sider

mandag 1. juni 2009

Inspirasjon fra Ikea

Av vårens nyheter fra Ikea synes jeg liggebenken August fra PS-serien er verdt å nevne. Den er designet av Nike Karlsson, laget i massiv furu og skinn og koster ikke mer enn 3 250 kroner. I PS-katalogen til Ikea står det følgende:

Kombiner massiv furu med dekadent og glamorøst hvitt skinn, og du har en benk hvor alt er lov (så lenge prisen er superlav og kvaliteten superhøy!).

Jeg er et benk-menneske. Vi har en benk i gangen, både hjemme og på hytta vår på fjellet. Kanskje dette er husets mest brukte møbel? Uansett ønsker jeg meg August også, men foreløpig har vi ingen steder å plassere han. Siden jeg forsøker å møblere ut fra tanken om behov, blir den foreløpig stående på ønskelisten. Den er ganske stor, og vi konkluderte raskt med at vi ikke ville ha noe sted å sette den dersom jeg ga etter for indre lyster. Men den kan gjerne vises frem.



Noe som imidlertid havnet i handlevognen, og som garantert kommer i bruk sene kvelder på terrassen, er dette pleddet fra samme serie, designet av Kazuyo Nomura. Det er i hundre prosent ull - noe jeg synes er vanskelig å finne til en så rimelig pris (149 kr).



Foto: Ikea

Uansett gleder vi oss til terrassekvelder på hytta og håper på like fint vær som det har vært denne helgen.

Ingen kommentarer: