Sider

søndag 14. juni 2009

Farger

Jeg ble så inspirert av fargene inne hos FORFØRENDE FARGER i kveld at jeg måtte skrive et lite innlegg om farger. Selv er jeg av typen som møblerer og kler meg i farger som er forholdsvis nøytrale, og i interiøret vårt hjemme er mørk dueblått den største utskeielsen. Hver gang jeg tenker at jeg skal finne en fargeklatt, ender jeg opp med grått, off-white eller beige. I hytta på fjellet har jeg lekt meg med oransje som tilleggsfarge til det nøytrale. Denne fargen går igjen i enkelte stoffer, Kivi lyslykter fra Iittala, samt noen andre småting.

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om den oransje fargesettingen, og tenkte jeg skulle vise dere helgens bordpynt - så lenge det varte. Tomatene havnet nemlig etterhvert i ovnen.



Jeg har også skrevet et innlegg om nye servietter etter en Ikea-tur, lokk og tallerkner fra Egersund Fajanse som jeg har fått av svigermoren min. Her kommer de til sin rett i vinduskarmen.





Foto: Privat

Så konklusjonen er vel at jeg kan hvis jeg vil, og at jeg trives med farger, bare i mindre doser.

2 kommentarer:

Forførende Farger sa...

Takk for kjempehyggelige komentarer på bloggen min!
Hytta deres ser ut til å bli helt fantastisk flott. Ligger fint til i terrenget også.

Det med farger er så personlig. Jeg likte foresten kombinasjonen av de fristende røde tomatene mot det oransje fatet. HOT!
Og dine oransje innslag i det andre innlegget var nyyyydelig og gjennomført.

Det var hyggelig å lese at bloggen min gir andre inspirasjon.
Jeg er desverre litt redd for at noen kanskje har missoppfattet litt hensikten med innlegget mitt i dag.
Det var slett ikke ment som et hint om at jeg ønsker/fortjener flere kommentarer. Ikke var det ment som kritikk mot de som har godt besøkte blogger heller. (Ære være de for det. De fortjener det helt sikkert) Det var bare en tanke som slo meg etter surferunden i går, hvor jeg var innom såååå mange virkelig bra blogger, og mange av de virkelig gode bloggene hadde 1-2 kommentarer, noen hadde ikke så mange en gang.
Jeg følte på at de hadde fortjent et langt høyere besøkstall.
For meg handlet det om at de burde bli verdsatt av utenomverdenen for den kreativiteten og iderikdommen de la for dagen gjennom bloggingen sin.
Ble lang kommentar dette ;-)

Jeg ser frem til å følge denne bloggen videre. Dere har svært god smak nå det gjelder interiør!!!

Natta!

Huset på Planen sa...

Tusen takk for hyggelig kompliment. Det varmer alltid med hyggelige kommentarer - ja, kommentarer i det hele tatt.

Jeg forstår godt hva du mener, jeg ser mange fine blogger med kun få kommentarer.