Sider

onsdag 17. juni 2009

Elements - nytt servise fra Royal Copenhagen

Jeg leste i siste nummer av Bonytt at Royal Copenhagen hadde kommet med et nytt servise designet av Louise Campbell. Her kan dere lese mer om henne.

Serviset, som heter "Elements", er en nytolkning av det klassiske stråmønsteret, og jeg sperret øynene opp da jeg så navnet på designeren. Yndlingslampen min, den feminine "Collage" er tegnet av henne. Dessverre er ikke mannen min så begeistret for denne, så jeg får nok aldri en slik.



Foto: Lyseideer.no

Om Elements skriver Royal Copenhagen dette:

Tradition and the future meet and are fused together in new ways, in this inspired collaboration between Danish designer Louise Campbell and Royal Copenhagen. Building on the modern trend of reappropriating the past into the present, exquisite riches were borrowed from Royal Copenhagen’s treasure chest. With a daring yet respectful touch, the old virtues have been transformed. Some are twisted inside out; some are disrupted, while others take an unexpected turn. The beautiful hand-painted chrysanthemums appear to take on a life of their own in each piece.


Campbell selv sier (i den første linken som er en liten film fra you tube) at den største utfordringen besto i å finne et uttrykk som ble ansett som nyskapende, men som samtidig var typisk "royal copenhagen". Det synes jeg at hun har klart med Elements.

Ikke overraskende falt jeg først for den helt hvite utgaven.



Ved nærmere ettertanke kunne jeg nok også hatt noe av det mønstrete.



Foto: Royal Copenhagen

Uansett er det et vakkert servise.

Og jeg er ikke den eneste som har lagt merke til dette - jeg fant nemlig et innlegg hos Solrosa om akkurat det samme. Siden jeg allerede hadde tenkt til å skrive et innlegg om dette, tillater jeg meg å skrive om det samme temaet.

3 kommentarer:

solrosa sa...

Ser det er flere som liker "Elements", ja! :) Ha en fin dag!!

Solrosa

det lange hvite huset sa...

Det serviset var fint. Og lampen også!

Fair sa...

Lekkert servise. Det skulle jeg veldig gjerne hatt. Jeg liker farger, men synes maten ser best ut på helt hvite serviser.