Sider

søndag 3. mai 2009

Sovekammeret på fjellet

Soverommet er stort sett møblert med brukte møbler. Halvannensengen på 120 cm har endelig kommet til heder og verdighet igjen, etter å ha vært stuet vekk på et mørkt lager de siste ti årene. Likeledes har mitt første møbel, en lutet kommode som ble anskaffet etter beinharde pruterunder på Vestkanttorget en gang på midten av nittitallet da umalte møbler var det hotteste som fantes, fått sin renessanse.

Små vinduer gjør gardiner overflødig, så det har vi ikke. På kommoden har en fryktinngytende trollampe i kleberstein fått hedersplassen. Denne kommer opprinnelig fra mannens morfar. Lampen var plassert på legekontoret hans og hindret effektivt besøk fra lettskremte barnebarn. Hvilken virkning den hadde overfor øvrige pasienter ved kontoret sier har jeg ikke kjennskap til.
Vinduskarmene er lange, så jeg har benyttet anledningen til å vise frem noe av den gamle fajansen i hytta.












4 kommentarer:

LIVS LYST sa...

Hei!
Dette var en ny blogg for meg!
Koselig å komme inn i nye!

Hilsen L-jo som ønsker deg en fin mandag i morgen!

Huset på Planen sa...

Tusen takk! Jeg er helt fersk, og det er alltid hyggelig med nye besøk.

Aase sa...

Kommer gjerne på overnatting til det soverommet.

Du har god smak.

Huset på Planen sa...

Tusen takk, Aase, det var hyggelig å høre. :)