Sider

mandag 4. oktober 2010

Nib-utfordring: Lopper i blodet

Nib-utfordringen i oktober er "Lopper i blodet".

Hva skal man si om dette da? Jeg har absolutt lopper i blodet, men er definitivt ikke den som står i kø på loppemarked hver eneste lørdag. Det har sine naturlige årsaker, blant annet at jeg elsker å sove lenge i helgene. Dessuten er det loppemarked i byen min omtrent et par ganger i året.

Men jeg liker å snoke rundt i bruktbutikker, selvom jeg ikke er den mest drevne. Her kommer derfor mitt lille bidrag; en liten keramikkrukke og en skål med en - for meg - spesiell forhistorie.

Disse tingene er produsert ved et potteri som lå i byen vår for lenge, lenge siden. Grunnleggeren av potteriet som lå i huset vi bor i - huset på Planen - jobbet tidligere ved dette potteriet. Jeg synes derfor det er ekstra gøy å finne ting fra dette potteriet, siden det på en måte har en forbindelse til mitt eget hus.


3 kommentarer:

Fargebarn sa...

Kjekt med fine ting som har en historie!

peanuts sa...

Veldig mye i huset vårt er brukt før vi fikk det. Mye er arvet, annet er funnet på loppemarked eller kjøpt på finn. Kjøkkeninnredningen (en hvit/bøk Multiforminnredning) kostet meg den nette sum av kr 2000,- og passet _nesten_ perfekt (godt man har nevenyttige menn og fedre ;))

Jeg har møbler fra Vitra og Montana, og lamper fra Le Klint, men den tingen jeg holder absolutt kjærest i huset mitt er en gammel Høvik-lampe i turkis glass (minner mye om den lampen Anne Black hadde i taket). Den hang på min fetters barnerom på 70-tallet og senere mange år i mine foreldres garderobe før jeg reddet den fra resirkulering da jeg ved en tilfeldighet fant den i garasjen <3

Huldra sa...

Stilige ting med god historie. Har en lignende vase selv, men den er det et "sprelsk" flerfarget mønster på. Kanskje den er fra samme sted? :)