Sider

søndag 25. april 2010

Fine helgen

Vi har hatt en utrolig flott helg. Besøk av fine mennesker vi setter pris på, god mat, lange samtaler, turer, uendelig mange kopper god og sterk kaffe.

I dag har vi gått i heia, sett nyfødte lam og fått skikkelig vårstemning. Jeg vet ikke hvem av oss som hadde mest lyst til å holde lammene - meg eller ungene - men vi fikk iallefall ønskene våre oppfyllt alle fire. Opptil flere ganger med lam i ulike farger. Det finnes rett og slett ikke noe søtere enn nyfødte lam med krøllete pels og uskyldige øyne!

Det har vært varmere i luften i dag og jeg kjenner våren er på vei. Lysten til å grave i jorden er over meg, og jeg har lagt planer for et bed vi har på terrassen. Spørs om jeg ikke må ta meg en tur på et hagesenter i morgen. Det er for tidlig å plante ut sommerblomster i krukkene, men jeg kan vel alltids begynne med et steinbed? Eller er det også for tidlig?

Her er kvister fra hagen. Jeg har faktisk ikke fått med meg at dette treet blomster, det står litt kronglete til, men det har nydelige, små og rosa blomster.

Nå gleder jeg meg skikkelig til våren mener alvor!





5 kommentarer:

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

SÅ fine og vårlige bilder du hadde lagt ut i dag.
Høres ut som du har hatt en kjempe fin helg

Ha en fin uke også nå.

Klem

små og store drømmer sa...

Fine bilder og fine farger :)

Åpent^hus sa...

skjønne bilder og beskrivelse av noe som må ha vært ei deilig helg.

ikke fullt så mye skjønnhet i oppussingsstøv og flytterot her hos oss. men ei deilig helg likevel. Jammen det fikk jeg ikke snopa meg ei ny lampe også! :) joho!

ha ei fin uke
klem fra Åpent hus

Marta - livet på landet sa...

Flotte bilder av nydelige blomster!
Så herlig at dere har hatt ei fin helg! Å tilbringe tid sammen med mennesker man er glad i, er det beste som finnes!
Og lamma er sååå nydelige! Tror jeg må ta en sjekkrunde på om det finnes en gård vi kan besøke her, slik at vi kan komme inn og klappe!:)
Før helga fikk jeg for meg at jeg ville reise til Sola på Soma gård, men de åpnet ikke før 1. mai. Var der sammen med Mathias i fjor vår, og det var en flott opplevelse!:)

Håper du får en fin start på uka!
Her startet dagen kvart over fem! (Etter ei lang natt med en urolig baby). Men det er vel bare å holde seg i gang, så jeg ikke plutselig sovner og ungene er på selvstyr:)
Klem!

Anonym sa...

Så fin blogg du har! :)