Sider

fredag 12. mars 2010

Luxonytt

Ingeniøren Jac Jacobsen designet Luxo L1, også omtalt som "arkitektlampen", som første gang ble produsert av Luxo i 1937. Da vi skulle finne lamper til hytta vår ved sjøen, foreslo arkitekten en Luxo L1 vegghengt på kjøkkenet. Jeg var først litt i tvil, men er kjempefornøyd med valget idag.

Nå ser jeg at det er kommet flere lamper i samme serie. Pendel, litt mindre vegghengte lamper og de store stålampene som jeg har skrevet om tidligere. Kjempefine alle sammen.






Bildene er lånt fra Pur Norsk.

5 kommentarer:

FlorasFrue sa...

Tidløs og stilig - veldig fin!
Kjersti

salige lavendel sa...

Kjempetøff synes jeg!

Rarerina sa...

Takk for hilsen på bloggen min, morsomt at du vil følge. Jeg liker disse lampene kjenner jeg! Stol på arkitekten :)

Scandinavian Retreat sa...

Disse lampene er så utrolig fine :) Var jeg rik skulle jeg ha kjøpt en hel haug, både til hytta og heimen.

Takk for kommentarer på bloggen min.

Ha en fin uke!

Kvirrevitt sa...

Kjempekule synes jeg! Takk for hyggelig kommentar ang spiseplassen min! Du har en veldig fin plass selv også:)