Sider

fredag 19. mars 2010

Kjøkkenur

Min bedre halvdel har også sine svakheter. Foruten at han jakter store deler av året, nærer han en interesse for visse eksemplarer av det som viser tiden. Til manges overraskelse, siden han faktisk ikke er så flink til å være presis. Hvertfall ikke når avtalen er med meg.

Uansett. Han viste meg forleden dag dette uret fra den tradisjonsrike tyske klokkeprodusenten Junghans. Et urkult kjøkkenur med intergrert timer. Uret er designet av Max Bill, en sveitsisk Gropius-elev ved Bauhaus-skolen. Han var blant annet arkitekt, designer og kunstner.



Jeg har tidligere skrevet om Arne Jacobsens tre ulike veggur som forholdsvis nylig er satt i produksjon HER. Disse er også fine, men nå står en Max Bill-klokke definitivt på ønskelisten til Huset på Planen.

2 kommentarer:

Ciara sa...

Lite tips til deg som ikke har med dette innlegget å gjøre: Er ikke dette en produktnyhet for deg? Jeg skal i hvert fall løpe og kjøpe! http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/en/products_decorating_vitriini

christin sa...

vet du om klokken fortsatt er i produksjon? klarer ikke finne den andre steder enn på ebay.