Sider

søndag 3. januar 2010

Januarsnop

Muligens ikke helt i tråd med hva som forventes av lette ideer etter en fråtsende desembermåned, men jeg drister meg likevel til å anbefale noe på snacksfronten. Wasabierter er rett og slett tørkede erter med wasabikrydder. Erter er som kjent fullt av karbohydrater, så dette kan neppe kategoriseres som sunt for de som har forlest seg på Fedons kostholdsråd. Likevel synes jeg det passer bra dersom man kjenner at man har lyst på noe godt etter å ha spist for mye fett, for mange bestanddeler med tørket sau, eller for mye kaker med sterke krydderinnslag. Wasabierter virker lett, det har en spicy, litt rivende smak, og det virker overhodet ikke fett.

Rett og slett et januarsnop.



At snopet har en herlig og frisk grønnfarge og passer fint inn på januarbordet mitt, er selvsagt underordnet og helt tilfeldig. Jeg unnlater også å nevne at man kan bli den lykkelige eier av en tilsvarende Alvar Aalto-skål dersom man tegner abonnement på Bo Bedre i disse dager. Ups, der datt det visst ut likevel. Jaja, dette er jo en interiørblogg. Det er ingen som forventer seg en oppsummering og analyse av Statsministerens nyttårstale likevel. Ha en fin ukestart!

7 kommentarer:

Marta - livet på landet sa...

Hørtes ut som spennende snacks:)
Og hvor gøy er det å følge Fedons kostråd da??
Her lever jeg fortsatt på sjokolade, og har ingen akutte planer om slutte med det:) Man må jo leve mens man kan:)

Aalto-skålene er så fine!
Så at de hadde tilbudet hos BoBedre. Men fordi jeg allerede abbonerer må jeg vel kjøpe ei i butikken om jeg vil ha den:)

ABE sa...

Mitt abonnement hadde gått ut, så jeg benyttet tilbudet på nytt abonnement og venter en lik skål i disse dager.

Nå vet jeg også at den kan brukes til sunnere ting en peanøtter, så takk for tipset.

Heidi sa...

Hi hi, og jeg som stakk innom for den analysen av statsministerens tale, da... :)
Jeg har den skåla, brukte den sist på julaften med tyttebærsyltetøy i.

Anonym sa...

Erter er ikke fy ifølge Fedon. De fleste belgfrukter har ganske høyt proteininnhold og lav glykemisk indeks. Så bare kos deg! Fine er de også - matcher skålen supert!

Birgitte

tempo.dk sa...

Ja, var det ikke fordi, jeg allerede abonnerer på BoBedre, så havde jeg hoppet på den. Har overvejet om en af mine døtre egentlig kunne være kandidat, så kunne jeg sige mit abonnement op hi-hi. Fin skål og fine ærter - får helt lyst til at smage. Hilsen Bente

Huset på Planen sa...

Hei, beklager feilinformasjon angående Fedon - her er det tydeligvis bare å hogge innpå uten dårlig samvittighet overhodet! Og takk, Birgitte, for å opplyse meg. ;)

Takk for kommentarer alle sammen. Som dere ser har jeg altså linket til Statsministerens tale dersom dere ønsker litt motvekt til tøyseriene mine. Ha en fortatt fin kveld! Jeg er litt overrasket og fornøyd, jeg har aldri hatt så mange lesere i løpet av et døgn som jeg har hatt det siste døgnet. Og klokken er bare ti på elleve! Thank you!

Proforma sa...

Som dekoration är dom riktigt fina men äta dom... nej tack! Tycker inte alls om dom! :)
Irene