Sider

fredag 2. oktober 2009

Ønskelisten: Pantons flowerpot

Det er elleve år siden vi pusset opp kjøkkenet. Selvom tiden går fort, har vi en gutt som snart er ti år, og jeg ser hvor mye som faktisk skjer på de årene. Man går fra baby til barnehagegutt, til liten skolegutt og videre igjen til kravstor preungdom. Mens kjøkkenet forblir det samme. Heldigvis forsøkte jeg å tenke tidløshet da vi planla kjøkken også, men det er likevel sånn at jeg begynner å leke med tanken på hvordan vi skulle hatt det i dag, dersom vi skulle pusset opp.

Nå har det seg slik at vi ikke skal det, men tanken på nytt kjøkken er likefullt besnærende.

Siden dette hverken skulle bli et kjøkkeninnlegg eller et klageinnlegg over hvor fort tiden går eller hvor store barna mine er blitt, nøyer jeg meg med å vise dere lampen som jeg ville hatt over benken vi sitter ved.

For når alt kommer til alt er kjøkkenet så funksjonelt i dag at jeg ikke ville byttet bort mye. Samme benk, ny lampe. Kanskje jeg skulle skaffe meg lampen uansett?

Lampen heter Flowerpot, og er designet av Verner Panton, dansk designer og interiørarkitekt som kanskje er aller mest kjent for sitt fargesterke retrouttrykk.

Her er min favoritt:



Mens dette kanskje er mer i Verner Pantons ånd:



Bilder: Googla

Ha en fin fredag, fremdeles ukas beste dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Håper du får alt du ønsker deg :-)

ABE sa...

Gratulerer med vel overstått forresten!