Sider

fredag 16. oktober 2009

Alkemugge i dagens vinduskarm

Jeg har plassert Egersund Fayansefabrikks Alkemugge i vinduskarmen denne ettermiddagen.

Alkemuggen er modellert av Jacob Sømme i 1910 og ble produsert på Egersunds Fayansefabrikk. Det har opp gjennom årene blitt laget en del reproduksjoner av disse muggene, som for øvrig leveres i ulike størrelser, men dette er en original fra fabrikken.









Foto: Huset på Planen i kakerus.

Ellers kan jeg melde om bursdagsrush i Huset på Planen denne måneden. Idag er det mellomstens tur, og det er åtte år siden han kom susende inn i verden i rekordfart.

5 kommentarer:

IfraLahell sa...

Gratulerer med 8 åringen. Så stas med litt feiring. Gleder meg allerede til første feiring her i heimen. Thelma var 1/2 år på onsdag..tiden bare raser avgårde! Muggen på bildene er så yndig, kjempe søt.

Håper dere får en feiende flott helg.

Klemmer

Anonym sa...

Denne muggen var alldeles nydelig! Sprudlende kitch!!

Grattis med mellemsten :-)

Moderne Retro sa...

Fin vinduskarm og gratulerer med mellomstens bursdag. Vi har også bursdagsrush i oktober - 3 av 4 i familien. God helg! :)

Nostalgia sa...

så heldig du er som har denne muggen :-) Jacob sømme laget også en serie med boller med "småpiker" på som jeg synes er så vakre.

Grattis med bursdag i huset :-)
God helg til deg !
Klem, Nostalgia

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Den muggen må du passe godt på. Den er en ordentlig skatt og koster vanvittig mye på antikkmarkeder;)
Den er bare helt herlig. Skulle ønske jeg hadde en slik ja.

Ha en fin kveld
:)