Sider

onsdag 9. september 2009

Sköna hem

Vi hadde alltid Sköna Hem hjemme da jeg var liten. Derfor tenker jeg umiddelbart på det allerede tredve år gamle svenske interiørbladet som et blad med en litt voksen og "herregårdsklassisk" stil.

Forventningene var derfor skrudd ørlite ned da jeg gikk til innkjøp av siste nummer av Skøna Hem i dag. (Jeg er, som tidligere sagt, svoren fan av den enkle, avslappede, danske stilen.)

Forsidereportasjen likte jeg veldig godt. Resten var imidlertid litt som forventet, altså grei inspirasjon, men ikke noe mer. Bladet viser flotte interiør, mange elegante hus og leiligheter og forsåvidt spennende produkter, men egentlig ikke det som befinner seg innenfor mitt favorittkjerneområde.

Denne reportasjen om et kunstnerhjem er akkurat slik jeg husker Sköna Hem fra jeg var liten. Detaljerte interiør, spennende, men likevel noe overfylt i forhold til min smak.

Nettsiden deres er forresten veldig fin, og anbefales på det varmeste.



Helt på slutten legger jeg til at dette er ren og tildels ukvalifisert synsing fra min side. Jeg skal ta for meg forskjellige interiørmagasiner under etiketten "Interiørblader", og har startet med de bladene jeg aldri har lest jevnlig før. Det første innlegget om de to danske interiørbladene Bolig Magasinet og Bolig Liv kan dere lese her.

Ingen kommentarer: