Sider

søndag 6. september 2009

Høstlig søndagsmiddag

Idag brukte jeg innfallsmetoden da jeg skulle pønske ut menyen til middag. I kjøleskapet fant jeg gulrøtter og rødbeter som jeg vasket, skrelte og skar i biter, løk som ble skåret i ringer, og hvitløk. Vi hadde andebryst fra fjorårets jakt i fryseren, sitron, olje, balsamico, akasiehonning, og salt og pepper.



Grønnsakene ble lagt i ildfast form og bakt i ovnen i ca 30 minutter. Jeg hadde sitronsaft, olje, salt, pepper og litt honning på toppen.



Andebrystene ble brunet i godt smør i pannen, og deretter lagt på toppen av grønnsakene for ytterligere 15-20 minutters steking i ovn. Eggnudler ble servert på siden.



Alle bilder av Huset på Planen.

Dette smakte nydelig! Fantastiske farger og litt motstand i grønnsakene. Ungene liker både grønnsaker og nudler, men mens den ene er litt forsiktig med and, spiser de andre masse. Når andefettet blander seg med kraften fra grønnsakene får man rett og slett en nydelig saus.

Jeg har oppdatert blogglistene mine, og anbefaler dere å sjekke ut de nye matbloggene.

bread & honey skriver morsomt og levende om mat, Orangette og Canelle et Vanille befinner seg begge på The Times 50 beste matblogg-liste. Vel verdt et tastetrykk og noen minutters fristende lesing.

1 kommentar:

Søstrene Andersen sa...

Det så helt fantastisk godt ut!!
Deilig med høstens grønnsaker, for ikke å snakke om vilt!:)
L