Sider

mandag 3. august 2009

Triste saker og ettermiddagsbesøk

Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg om at vi hadde gjester til et glass prosecco i ettermiddag. At jeg serverte den proseccoen som er blitt denne sommerens tørre favoritt, nemlig Prosecco di Valdobbiadene, og tortillalefser med parmaskinke og eggesalat. At jeg hadde plukket noen grener fra et rognebærtre istedet for blomster, at de rødoransje rognebærene pyntet så fint opp på bordet.

Istedet sitter jeg her og er trist over oljeflakene som sakte seiler inn fjorden.

Bildene av ettermiddagens utskeielser får dere likevel.





Foto: Privat

3 kommentarer:

Ninas Drops sa...

Å nei å nei...
Håper virkelig ikke oljen vil ødelegge idyllen deres....kryss fingrene...Helt tragisk det som har skjedd...
Klem fra Drops

Huset på Planen sa...

Det er kjempetrist. Heldigvis er det bedre i dag, men jeg tenker på hvor all oljen har tatt veien. Antakeligvis langs holmer og skjær, og det er jo en katastrofe langt større enn at vi får ødelagt badevannet.

Bjørg sa...

I dag drar vi ut til Langesund for å ta elendigheten i øyesyn. Håper vi slipper å se tilgrisede fugler...nei og nei.