Sider

fredag 14. august 2009

Siste sommerferiedag av sommerferien

Jeg blir like melankolsk hver gang.

Det er siste sommerferiedag, og gamle minner av bestemoren min som vinket til oss fra hytten sin idet vi rundet holmen med taxibåt strømmer på. Den samme damen som heiste flagget med astronomisk styrke kunne også vinke. Begge armene over hodet, taktfast veiving. Tårer på kinnet, lukten av velbrukt taxibåt i nesen, yrende spenning i kroppen fordi første skoledag nærmet seg.

Nå er det jeg som skal stenge hytta, men ingen skal vinke til oss.

Siste frokost denne sommerferien ble lapper laget på melke- og rømmerester. Det er selvsagt nydelig vær i dag, jeg tror faktisk ikke jeg har sett en så skyfri himmel før i sommer.






Foto: Privat

Advarsel: Når høsten trenger seg på kommer jeg sikkert til å resirkulere bilder av solskinnet, av fargerike blomster, av sjø og sommeridyll. Dere er herved advart.

Ha en fin helg! Det er fredag, ukas beste dag!

2 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Alt ser så innbydende ut, når du presenterer det, så nå fikk jeg veldig lyst på lapper/sveler. Det trillebordet deres ser veldig praktisk ut. Hvor er det fra?

Huset på Planen sa...

Vi kjøpte det i Danmark for noen år siden. Designet er ved Hans Bølling, og jeg har sett det i den forretningen her i byen som selger klassiske danske ting. Kommer i alle farger.