Sider

søndag 21. juni 2009

Fargepaletten på hytta

Jeg har først og fremst tatt utgangspunkt i havet da jeg bestemte meg for farger. Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at både mannen og jeg foretrekker nøytrale og naturlige farger. Vi kjøpte et maleri rett etter at vi hadde overtatt min farmors gamle hytte, og tenkte vi skulle ta det med dit. Nå har det hengt hjemme i stuen i snart tre år, og jeg kommer til å savne det. Samtidig ser jeg at det kommer til å passe utrolig godt der nede, så vi skal definitivt ta det med. Vi får heller ta det med hjem til høsten.

Jeg har også en del Iittala Kivi lyslykter i fargen Blueberry blue, som jeg blant annet har vist frem her. Disse har jeg lyst til å blande med et par i fargen Seville Orange.

Resten er nøytralt. Teppet er brunt og off-white. Fra Missoni og innkjøpt på salg. Flere av møblene er også vist frem i tidligere innlegg - og flere innlegg blir det når vi begynner å innrede.









Jeg ønsker meg også slike buketter, helst hver dag. Disse ble plukket av guttene mine og overrakt en henrykt bestemor på fredag. Jeg liker spesielt godt de rustrøde syreblomstene.







Foto: Privat

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så fint det kommer til å bli hos dere! Må innrømme at jeg er bittelitt misunnelig ja. :) Vi får kose oss med alle de fine bildene, vi andre som ikke er så heldige å ha en slik flott hytte. Gleder eg til å se bilder av det ferdig innredete resultatet!

T

Moderne Retro sa...

Enig med anonym over - det kommer til å bli fint. Og misunnelig er bare fornavnet. ;)
Dere er flinke...

Tusen takk for at du sjekker ut vedr. betonggulvene. Setter stor pris på det. Du vet ikke ca. kvm pris. Send meg gjerne en PM "der du vet". :)

Art by Mona Duaas sa...

Jeg synes naturfarger er flott i omgivelser som dette. Å ta utgangspunkt i havet er en god idè. Jeg vil tro maleriet vil passe fabelaktig inn. :)

Huset på Planen sa...

Tusen takk for koselige kommentarer. Det varmer. Jeg gleder meg til å innrede og til å blogge om det. :)