Sider

fredag 8. mai 2009

Hvor godt er det ikke med badstue og dusj etter en skitur?

Dette er helt klart feil årstid å nevne ski i blogginnlegg, men siden vi nettopp har hatt sesongens siste helg på hytta til fjells, kom jeg til å tenke på hvor mange varme timer vi har tilbrakt i det lille badstuerommet. Det er ganske stor forskjell på iskaldt bekkevann og vaskevannsfat, og dusj og badstue. Det er langt mer behagelig å tusle gjennom hytta til toalettet om natten enn å kle seg for en tur på utedoen.

Vi har Volakran og Vola opptrykksventil designet av Arne Jacobsen. Og håndsåpe fra Savon de Marseille som lukter fantastisk friskt og godt.


Jeg har en liten kolleksjon av Rosebuds salver til vintertørre lepper stående i det lille vinduet over vasken.



Såpedispenseren og krukken er fra Mette Ditner. Dokost i samme stil.




Foto: Privat

5 kommentarer:

Moderne Retro sa...

Fine bilder. :)
Det er deilig med badstu. Vi skiftet ovn for noen år siden til "kombi", slik at vi fikk mulighet til både "damp" og "vanlig". Ble brukt mer etter det, men er det en stund siden nå. Kanskje jeg skal gå å slå på den....

Huset på Planen sa...

Det synes jeg du skal gjøre!

Ninas Drops sa...

Å deilig med badstu...Tror vi har lyst på det i huset her vi bor etterhvert...først må vi få "laget" ferdig hovedbadet...thi.hi...
WOW..for en hytte dere setter opp....Jeg måtte vise mannen min...Helt fantastisk..Det må da være utrolig moro å følge en slik prosess med et så flott resulatat...Lykke til videre...

Drops som droppet innom deg denne fredagen=)

Moderne Retro sa...

Har skrudd på...
Ja, vi har nok en god del av det samme eller lignende. Du må bare legge ut - uavhengig av meg. Jeg har iallefall lyst å se. :)

Huset på Planen sa...

@Drops: Det er utrolig morsomt med hytte. I morgen skal jeg på Ikea og handle. Gøy. Forresten skal jeg ikke ta æren for hytta, den skal arkitekten få.

@Moderne Retro: Jeg har ikke lyst til å virke som jeg kopierer deg, men vi har så mye likt! Det er gøy også, da. Du skal ikke se bort fra at det dukker opp noe fra CylindaLine-serien, hvertfall.