Sider

søndag 18. april 2010

Eventyrlysten

I dag var den store dagen da hønene skulle få gå på en liten oppdagelsesferd i sin nye hage. Den sorte stakk såvidt nebbet ut i friluft, trakk det raskt tilbake og forble i huset sitt resten av dagen.

Den hvite benyttet raskt sjansen til en liten tur utenfor heimen sin. Hun spankulerte rundt på plenen, gjemte seg i hekken, sparket litt i jorda, skremte vekk nabokatta, plukket opp noen mark.

Og hoppet over gjerdet.

Jeg trenger sikkert ikke fortelle dere at synet av mannen på Planen i fullt firsprang etter en høne over gjerdet, inn til naboen og ut på veien var et lystig syn.

Ikke bare én gang fikk jeg gleden av å bivåne dette, men to!

Konklusjonen er rett og slett at den ene av de to nye dyrene våre er litt vel eventyrlysten til å kunne få status som frittgående.

Her er begge to trygt plassert i huset sitt igjen...



..pirker i jorda som om ingenting skulle ha skjedd...



..mens den ene av de firbente fremdeles er ganske nysgjerrig.



Egne bilder.

3 kommentarer:

ABE sa...

Jeg ser det virkelig for meg (og ler godt!)

Anonym sa...

Hei. Kjempe koselig blogg dette her :-) Vi har hatt høner og vi spiste eggene med en gang! men skallet kan noen ganger sitte litt ;-) Kjempe fint hønse hus dere har også, vi skal bygge hus nå og tenker at vi må få oss et nytt lite hus :-) Jeg hadde en blogg runde for noen dager siden og da trodde jeg at jeg så et bilde av et "designa" hønsehus her?? et sort ett med vindu?? men kanskje jeg husker feil....
Kommer iallefall til å kikke innom igjen :-)
Hilsen Grethe

Huset på Planen sa...

Det stemmer det, Grethe, det er noen uker siden. Men dessverre tror jeg ikke huset er i produksjon ennå, og uansett hadde det kostet mye mer enn huset vi kjøpte på fk-butikken. :)