Sider

tirsdag 18. mai 2010

Mer fingermat - butterdeigssnurrer

Jeg fikk inspirasjon fra det nye bladet Isabella her om dagen. Der stod det en ganske omtrentlig oppskrift på butterdeigssnurrer som jeg tok utgangpunkt i. Enda en rett til fingermatsamlingen min.

Jeg brukte ferdigbutterdeig, som jeg kjevlet ut i lengderetningen. Jeg smurte tynt på med oliventapenade av sorte oliven og rullet sammen. For at den ikke skulle bli helt flattrykt når jeg skar den i tynne skiver, hadde jeg den en stund i kjøleskapet. Jeg vil tro at det er enda smartere å fryse den ned og skjære den i skiver når den er helt stiv, så det tenkte jeg at jeg skulle teste senere.

Oliventapenaden bestod denne gangen av kalamataoliven, litt snøfrisk, pistasjenøtter, hvitløk. En annen gang kanskje noe annet.

Her er snurrene, som jeg innbiller meg er gode til et glass vin eller en drink.



4 kommentarer:

Hvite tulipaner sa...

Mmm,dette så godt ut!Fingermat er genialt,passer liksom til alle anledninger:)
Jeg er en stor tilhenger av fingermat kan du skjønne:)

Ha en fortsatt fin kveld!

Marta - livet på landet sa...

Så spennende ut!
Nå er jeg ikke så stor fan av oliven da, men regner med det går ann å fylle butterdeig med annet godt også!
Fingermat er jo genialt!:)
Håper du har en fin kveld!

Unknown sa...

Uuummmm, de så gode ut!
Alltid godt med fingermat og vin:o)
Stilige farger det ble da ♥

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Line

Unknown sa...

Mmm alt med oliventapenade er snadder! Har du prøvd å lage butterdeigen selv noen gang? Jeg feiger ut hver gang :\