Sider

lørdag 15. mai 2010

Akkurat nå

Akkurat nå, eller kanskje for noen minutter siden, så det sånn ut her.

Nå er skyene betraktelig mørkere, det tordner og lyner. Dessuten regner det - hvilket passer utmerket. Taket trenger nemlig vann.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om vidunderlig lukt av bjørkespirer og våt skogsbunn, om barndomsminner som har gått i dvale, men som effektivt vekkes til live ved synet av et slitt sjøkart, om gleden ved å se at fjerde generasjon hyttenaboer leker sammen med barnslig intensitet.

Men jeg er redd det ville kjede dere, så jeg lar være.

Her er istedet bloggeutsikten min.

7 kommentarer:

Rikke sa...

Ah så deilig!!!
Gikk tur på Hvasser i dag..og da kom barndomsminnene frem..lukten av blomster, skog, sjø og vår...elsker å bo i Norge noen ganger:)
Utsikten din er fantastisk!!!
Rikke

ABE sa...

Så deilig. Her har vi gatefest og jeg er bare så snart innomm for å sjekke at barne sover (noe de ikke gjorde og som derfor forklarer mitt nærvær i blogglandia)

Åpent^hus sa...

Vi kjeder oss ikke av slikt, gjør vi vel?? hverdagsbetraktninger hører med! :)
sjøhytta di kunne jeg godt ha lånt ei uke, gitt. ja. det kjenner jeg. at det hadde gått greit ;)
, liksom.
natti

fanny sa...

synes du har en fantastisk fin blogg, og skal etterstrebe dine kokkekunster etterhvert:)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fantastisk bloggutsikt, dere er priviligerte! Her tordna og lyna det også + en skikkelig skur. Et vær jeg forbinder mer med hete sommerkvelder enn kjølige mainetter.

Dronning Maud sa...

Så fin utsikt!!! Aner jeg en chablis der?:)

Huset på Planen sa...

Takk for fine kommentarer, alle sammen. Det setter jeg veldig pris på.

Jepp, Dronning Maud, hvis man studerer bildet ser man både Chablis og skitne vinduer, hehe...