Sider

lørdag 24. april 2010

Hva gjør man hvis man vil gjøre minst mulig?

Man serverer reker til middag.

Med huset fullt av gjester som savner skikkelig sjømat og som vi har lyst til å tilbringe mest mulig tid med, er det enkelt, godt og lettvint å servere noe som ikke trenger tilberedening. Vi serverer rekene og rekekongene med nybakt loff, hjemmlaget majones, litt aïoli, sitron og dill. Og kald, tørr hvitvin selvsagt. Det føles ekstra bra å hente rekene rett på fiskebåten tidlig lørdag morgen. Garantert ferskt.

Ha en fin lørdagskveld!





Egne bilder.

6 kommentarer:

Bente sa...

Mmmmmm - det så utrolig godt ut - så flott å kunne få tak i reker på den måten:)
Her har det også vært sjømat på menyen i kveld:)

Ha en fortsatt fin helg:)
Klem fra Bente.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, reker er veldig grei festmat til mange. Dessverre fant jeg ut for noen år siden at jeg er allergisk. Spiser fire stykker (ett i hvert hjørne på loffskiva), det tåler jeg. ☺ De lyslyktene i treet var kjempeflotte!

Fru Andersen sa...

Herlig blogg du har!

Leser og titter på bilder til øyet blir firkantet;-)

Bare eeeeelsker bestikket ditt!

Legger meg til som følger jeg;-)

Proforma - Irene sa...

Ja, varför jobba i onödan när man kan äta så gott som färska räkor! Det gör vi varje fredagskväll, vi tröttnar aldrig på räkor!

små og store drømmer sa...

mmm, dette så fristende ut.
Nå fikk jeg skikkelig lyst på reker.
:)

Feminista sa...

Åh - så deilig! Det høres fantastisk ut både med hyggelig besøk og med reker. Jeg elsker all mat som har bodd under vann. :)Og så lurer både jeg og mannen på hva rekekonger er...