Sider

mandag 26. april 2010

Hagedag

Jeg har gravd i jorda i dag. Det gir meg en herlig følelse å se at noe gror, og jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig. Utålmodig fordi det ennå ikke er blitt grønt, ennå ikke blitt blader på trærne.

Idag har jeg imidlertid ryddet litt opp i et bed. Som opprinnelig var fullt av pjuskete rhododendron, men som nå er blitt til et yndig lite steinbed med stauder. Foreløpig litt glissent, men jeg håper på rask spredning.



Her er det før opprydning...



...underveis...



...og etter at jeg var ferdig. Nå får tid, sol og vann gjøre resten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint og rent det ble!
Jeg ser også frem til å sette i gang i hagen. Det er nok å ta tak i etter vinteren.
Plantet selv et staudebed for noen år siden og i fjor fikk vi besøk av en gartner som tok seg godt til rette i det fine bedet mitt. Han får ikke komme på besøk i år :-)

Hilsen Elisabeth

FlorasFrue sa...

Herlig å røske opp litt!! Jeg skal ta et godt tak i hagen i dag - og kjøpe plommetrær :) Vi har noen epletrær fra før, men det er lite frukt, så nå setter jeg min lit til at plommetrærne kan gi oss masse god frukt til høsten :)

Ha en fin dag!
Kjersti

Elisabeth sa...

Åh, nå på våren så savner jeg virkelig en hage å røske og grave i, eller i det minste en balkong med krukker og kar som skal ryddes og plantes i. De har noen fantastisk fine, store lavendelkrukker til salgs på torget om dagen, og jeg har så lyst på...

Du får grave litt for meg også!