Sider

tirsdag 27. april 2010

Fingermatprosjekt og konspirasjonsteorier

Jeg har et lite fingermatprosjekt gående. I løpet av nærmeste fremtid skal jeg teste ut ulike fingermatretter, som skal brukes ved en senere anledning. I helgen var det kyllingklubbenes tur, og konklusjonen var positiv. Dette smakte godt og var attpåtil mulig å innta uten bestikk. Dog med en serviett innen rekkevidde.

Slik gjorde jeg:

Jeg blandet litt tomatpure, balsamicosirup, sennep, chilipulver (er sikkert veldig godt med frisk chili også), litt olje, paprikapulver, brunt sukker, presset hvitløk og smakte til med salt. Dette ble marinaden til de rå kyllingklubbene.

Jeg blandet kyllingklubbene i marinaden med hendene, hadde de over i en ildfast form, pepret og strødde over sesamfrø. Stekte i 225 grader i 25-30 minutter.




Ja, også var det konspirasjonsteorien, da.

I morgen fyller bloggen min ett år, hvis man kan si det så pretensiøst. Og sannsynligvis runder telleren samtidig 100 000 unike treff. Nesten skummelt.

Tilfeldig? Neppe.

3 kommentarer:

Fargebarn sa...

Åh det såg jammen godt ut! fikk voldsomt lyst på kylling nå :) Så flink du er til å lage mat. Kunne lært litt av deg!

ABE sa...

Grattis med jubileet. Jeg tror faktisk at en av Avdelingsdamene hadde jomfrukommentaren i bloggen din også (dog under annet flagg den gang). Vi fikk et LASS med gaver med lastebil her idag, så nå har jeg velvilligst også donnert ut "puffs" til nabolaget.

Takker og bukker!

Ulla sa...

Gratulerer med jubileum :)