Sider

lørdag 9. mai 2009

Ikeadag



Foto: Ikea

Da er man tilbake fra en heldagstur til skrekkens forkammer, Ikea på en gråværsdag. En stakkars venninne var utkalt, og vi skred til verket med pågangsmot og dødsforakt. Planen var at dette skulle være den eneste dagen jeg skulle bruke til å utstyre hytta med ting.

For min mentale liste noteres følgende:

* Tallerkner, suppeskåler og frokosttallerkner til 12 fra serien 365+

* Komplett bestikk til 18

* Krus 365+, caffe latte-glass, espresso-glass og blå glasskopper til henholdsvis 12 og seks

* Tekanne 365+

* Fire ulike Favorittgryter, stekepanne og liten melkegryte

* Ildfaste former i glass, bakeboller, dørslag i stål, diverse rørestasj og andre småting, rivjern, skjærebrett i plast, to avlange sorte serveringsbrett, ett trebrett

* To store stålboller, to litt mindre og seks små, salatbestikk

* Vinglass til 12, trenger muligens mer

* Servietter, lys, to blomstervaser, fire oppvaskhåndkler

* Tre hundeskåler og to hundetepper

* To ullpledd, tre madrasser, en sengebunn

* Tre små oppbevaringskurver

* To sett med nydelig hvitt sengesett, med innsydde striper

Sikkert noen andre nødvendige ting også.

På Kitch'n fikk jeg også med meg noe:

* Marimekko Unikko-mønstret mugge, seks glass, seks eggeglass med teskje (de hadde ikke små tallerkenbrett, men planlegger seks av de også)

* Eva Solo vannkaraffel på salg, Eva Solo grytekluter

* Beige og sand Stelton brødpose

* Litt kraftig plastbestikk til piknik

* Litermål i stål og kjøkkentimer




Foto: Ittala

Og den store Mariskålen i Blueberry blue.

Det står stablet ti store papirposer fra Ikea for videreekspedering om ikke lenge.

Dessuten har jeg vært på Plantasjen og drevet litt forarbeider, samt funnet tre ting til ønskelisten til hytta fra Møbelgalleriet. Nemlig en hvit Bestlite pendellampe, tre hvite Montanahyller og Vipp-bøtta i stål. Vil ha.



Foto:Illums Bolighus

3 kommentarer:

M sa...

),O
lö,)
l),
l

Hei, titter innom deg!

Jeg har også vært på IKEA, men med en litt mer beskjeden handleliste.........likefullt, har jeg trosset min uskrevne regel om aldri å gå dit på en lørdag...............

Huset på Planen sa...

Koselig med kommentar. Av og til er det tvingende nødvendig med lørdagsbaserte Ikeabesøk. I dag var en slik lørdag.

Moderne Retro sa...

Imponert over hva dere fikk utrettet. Og så mange praktiske og lekre ting.

Tusen takk for alle fine kommentarene hos oss.
Vi har standardhvit i Montana. Lånte med meg fargeprøver en gang, og såvidt jeg kan huske er det den som passer best til Egghvit 0502Y, hvis man vil ha hvite vegger og skap.

(Slettet forrige pga skrivefeil...).