Sider

torsdag 20. mai 2010

Oppheng på oppheng

En av grunnene til at jeg liker Moserlampen så godt - i tillegg til den nydelige dråpeformen - er opphenget.

Også ledninger har en viss dekorativ funksjon, synes jeg. Jeg har nemlig et aldri så lite opphengsoppheng, og henger gjerne lampen opp slik at ledningen er synlig i taket. Dersom jeg har nok ledning til at den legger seg i en fin bue, blir jeg ekstra fornøyd. Elektrikeren som monterte og leverte Moser hos meg i går var av samme oppfatning, heldigvis. For da jeg byttet PH-lampen vi har hatt i leiligheten vår og den arvede og litt bulkete PH-lampen vi har hatt i stuen, ble ledningen hengende i en fin bue. Som her:

(Jeg har også malt stua siden sist, i NCS 2000. En lysegrå farge som ble veldig fin, synes jeg. Gleder meg til tepper og nytt bord er på plass også.)



3 kommentarer:

hviit sa...

jeg er helt enig. Vi har ledningene i bue vi også. I dag skrev jeg et innlegg om de nye tekstilledningene fra Nud som vi selger i webshoppen. Det er detaljene som gjør forskjellen, ikke sant? Klem hviit

Anonym sa...

Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker at ledningen henge ned eller ei, men her var det dekorativt og flott.
Stua ble veldig fin og lys med ny farge. :)

Rikke sa...

Så fin farge..og kult med ledningen sånn hos deg:)