Sider

tirsdag 25. august 2009

Den overkommelige ønskelisten

Ikke uventet står skålene og eggeglassene med Verner Pantons
morsomme mønster fra Menu på ønskelisten. (Den ønskelisten som er overkommelig å realisere.) Koppene i samme serie er allerede på hytta.

Hjemme og på den andre hytta har vi firkantede brett med Marimekkos unikko-mønster.

Jeg har mange gode minner fra et spesielt servise som vi hadde på hytta til mine foreldre da jeg var liten. Vi hadde tre røde, runde bakelitt-skåler med kant som ble brukt til brødskiver. Så mange brødskiver som har ligget på disse! Ferske skiver med hjemmerørte markjordbær, Stabburets leverpostei, loff med Ha-på, det aller beste og mest ulovlige pålegget, kveldsblingser med mettende pålegg som skulle stagge sulten til aktive barn som hadde tilbragt dagen i vannet. I dag er det guttene mine som får servert brødskiver på røde tallerkner når de besøker besteforeldrene sine.

Gode minner om sommervarme kropper med saltrender fra all bading.

Sånn vil jeg at ungene mine skal minnes plastbrettene med digre sorte blomster og skålene med fargerike sirkler og firkanter, også. Jeg vil at de skal tenke sol, sommer og barbente føtter når de ser Marimekkoblomster og oransje og røde godisskåler og eggeglass.





Foto: Menu

2 kommentarer:

Pippi sa...

Wow! Må si jeg ble imponert over hytta deres! SÅnn hadde nok vår sett ut også om budsjettet vårt hadde vært litt større (nå er det nesten ikke-eksisterende). Flott blogg!

tempo.dk sa...

Jeg liker også Pantons mønstre på menu-tingene. En blir glad av å se på dem.