Sider

fredag 3. juli 2009

Nye, gamle ur fra Arne Jacobsens tegnebord

Jeg leste i siste nummer av BoBedre at veggurene som arkitekt Arne Jacobsen tegnet til egne bygg, nå produseres i mindre format. Således blir de tilgjengelige for alle. Det er Rosendahl som er produsent. Samtlige står allerede på min ønskeliste, og det er vanskelig å finne en favoritt. Jeg tror jeg ville valgt Bankers på hytta ved sjøen og Roman hjemme. City Hall passer overalt.

Dette er Roman, designet i 1942.



City Hall fra 1956.



Bankers fra 1971.



Foto: Rosendahl

Hvilken er deres favoritt?

4 kommentarer:

White Heart Line sa...

Heia. jeg så dette innlegget jeg også. Jeg er spent på hvor stor de er. Skulle hatt ei klokke på kjøkkenet i litt sørrelse. Liker best Bankers jeg da:))

Ragnhild sa...

Måtte blitt Bankers her i huset, den appellerer til nerden i meg ;)

Scandinavian Retro sa...

Jeg leste om det jeg og. Vet ikke helt hvilken jeg liker best, synes egentlig at både Roman og Bankers var fine...

Fair sa...

Jeg synes alle var fine. Tror jeg hadde valgt Bankers, skulle jeg valgt et av dem. Roman er en god nummer to, selv om jeg likte det rene uttrykket til City Hall.